תערוכת פריז כללה המון בכורות של מכוניות מהשורה ופחות קונספטים ומכוניות על מרהיבות.

אבל מה שהכי בלט בתערוכה הנוצצת הוא מפגן החולשה של היצרניות המקומיות

 

צילומים: יצרן, Newspress

 

התערוכות הגדולות של עולם הרכב מושפעות לרוב מהמקום בו הן נערכות. בתערוכת פרנקפורט תעשיית הרכב הגרמנית תיתן את הטון, בדיוק כמו שתעשיית הרכב האמריקאית מפגינה שרירים בתערוכת דטרויט והיפנים מככבים בתערוכת טוקיו. לפי ההנחה הזו, ניתן היה להסיק, שבתערוכת פריז שנערכה בראשית חודש אוקטובר, יתנו פיג׳ו, סיטרואן ורנו את הטון במגרש הביתי. ובכן, הפרנקופילים המוטוריים שהגיעו לפריז הסתווית נאלצו להתאכזב. אולי כעדות למצב הלא פשוט בו נמצאת תעשיית הרכב הצרפתית, התצוגה של תעשיית הרכב הצרפתית לא הייתה משכנעת, או שפשוט הם סיימו את כל התחמושת בתערוכת ג׳נבה לפני חצי שנה. זה לא שלא היה מה לראות בפריז. התערוכה כללה לא מעט חידושים, רובם בסגמנטים היותר חשובים בשוק הרכב האירופאי. ועדין ניתן להתאכזב מכך שהיצרניות הצרפתיות לא הפגינו מעט יותר נוכחות.

 

למרות כל החידושים, כוכבת התערוכה דווקא לא חיכתה לבכורה בפריז ונחשפה מספר שבועות קודם לכן באופן סימולטני ביפן, אירופה וארה״ב. מדובר במאזדה MX5 החדשה, עיבוד עדכני למכונית שהחייתה לפני רבע מאה את הרודסטר העממית. בעידן בו כולם מדברים על זיהום אוויר, וההנאה מנהיגה נדחקת להיות מנת חלקן של מכוניות חזקות מתוחכמות ויקרות מידי, המיאטה החדשה מעוררת תקווה שיצרניות הרכב יבינו שיש מקום למכוניות ספורטיביות טהורות במחיר עממי. בשורה אותה הביאו כבר הסובארו BRZ/טויוטה GT86. את הפרטים המלאים על המיאטה החדשה תוכלו לקרוא במדור ״אוקטן עולמי״ ובסקירה שלפניכם נביא את כל החדשות והחידושים המעניינים מהתערוכה.